Definirea calitatii : Managementul calitatii

Claritatea este

claritatea este

Diferite informatii care te vor ajuta din domeniul managerial: Managementul Performantei, Functii ale managementului, in cariera, financiar. In generel, termenului de „calitate” cuvantul vine de la latinescul „qualitas”, „qualis” care inseamna „fel de a fi” i se pot atribui mai multe intelesuri, in functie de contextul in care este utilizat. Astfel poate semnifica: - felul de a fi al unui lucru sau individ, insusirile si defectele acestuia; - ansamblul conditiilor de trai la un momemt dat – „calitatea vietii” - calitatea comerciala a unui produs; - nivelul de „excelenta” al unui serviciu.

claritatea este

Pe masura cresterii si diversificarii cererii de produse dezvoltăm viziunea încă de la naștere dezvoltarii productiei industriale, notiunea de „calitate” a produselor a evoluat continuu, ajungandu-se astazi, in conditiile utilizarii calculatoarelor electronice pentru controlul calitatii, la noi semnificatii prin notiuni de „calitate dirijata, asigurata, calitate totala si management de calitate totala etc”.

Se impune o definire care sa reflecte atat comtinutul complex al notiunii cat si caracterul ei evolutiv – dinamic.

Definirea calitatii

Punctul de pornire, larg acceptat, il constituie, in primul rand, valoarea de intrebuintare, ca totalitate a insusirilor care fac ca produsele sa fie utile omului, diferentiindu-le dupa utilitatea pe care o satisfac.

Calitatea reprezinta expresia gradului de utilitate sociala a produsului, masura in care, prin ansamblul caracteristicilor sale tehnico-functionale, psiho-senzoriale si al parametrilor economicisatisface nevoia pentru care a fost creat si respecta restrictiile impuse de interesele generale ale societatii, privind eficienta social economica, precum si protectia mediului natural si social.

Definitia calitatii Calitate este ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui produs care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface cerinte exprimate sau implicite.

Conform standardului ISOcalitatea reprezinta ansamblul caracteristicilor unei entitati - produs, activitate, proces, organizatie, persoana - care confera acesteia aptitudinea de a satisface cerintele exprimate sau implicite.

Conform unor anumite orientari claritatea este poate semnifica unele aspecte speciale. Astfel: - in orientarea spre produs – calitatea este considerata o caracteristica masurabila; - in orientarea spre proces – se ia in considerare punctul de vedere al producatorului, dupa care produsele de calitate sunt cele care satisfac cerintele specificate; dar utilizatorul claritatea este avea al punct de vedere; - in orientarea spre costuri implicit pretul de comercializare – produs este considerat de calitate daca ofera anumite performante la un nivel acceptabil de pret.

Reprezinta corespondenta cu cerintele beneficiarului privind functionalitatea, siguranta in exploatare, pretul, termenul de livrare, costurile de utilizare, compatibilitatea cu mediul etc.

cum să îmbunătățim cataracta vederii și glaucomul 2 viziune ca procent

Calitatea este considerata o suma de insusiri cu caracter dinamic, intrucat cerintele progresului tehnic impun productiei crearea si realizarea permanenta a unor noi produse moderne cu caracteristici si performante superioare. Diversitatea si imbunatatirea calitatii produselor implica promovarea unor activitati unitare, pornind de la prospectarea pietii si continuand cu un ciclu industrial complet in care se realizeaza produsele.

Navigare prin chei de acces

Claritatea este ciclu, conform unei evolutii dinamice a calitatii, se poate concretiza in procesul de productie printr-o curba spirala a calitatii ce cuprinde: studiul de marketing, cercetarea stiintifica, planificare economica si comerciala, proiectarea si executia prototipului, omologarea prototipului, planificarea procesului de fabricatie cu stabilirea documentatiei tehnice si a claritatea esteaprovizionarea materiala, cu echipamente utilaje, aparate de masura, standuri de probaprocesul tehnologic, controlul procesului tehnologic, controlul final, verificarea fiabilitatii, desfacerea pe piata, asiastenta tehnica si activitate “service” la beneficiar si ciclul se reia, fig.

In corespondenta cu procesul de productie, deci cu producaatorul, calitatea produsului poate fi: - potentiala - proiectata; - realizata - rezultata la capatul liniei de fabricatie; - livrata - asigurata produselor livrate; - totala - care integreaza gradul de utilitate, de economicitate, dar si estetic, ergonomic, functional, social etc.

Faptul ca insusirile de calitate ale produselor se creaza in procesul de productie ne permite sa punem in evidenta si notiunea de calitatea a productiei - alaturi de notiunea de “calitate a produselor”- care se refera la modul de desfasurare a ansamblului de activitati ce compun acest proces – de conceptie, de organizare, tehnologice, etc.

cât durează să-ți verifici vederea

Calitatea unui produs in procesul de productie se obtine in trei etape: - in etapa de cercetare-proiectare prin calitatea conceptiei si a documentatiei rezultate tehnologia de utilizare ; - in etapa de fabricatie prin calitatea materiei prime, a echipamentelor de executie si control si a fortei de munca; - in etapa de exploatare unde este asigurata prin calitatea activitatii de asistenta tehnica si de “service” post-vanzare.

Interdependenta dintre calitatea rezultata din fiecare etapa claritatea este fi redata sub forma ,triunghiului calitatii”, prezentat in figura 4.

tratament vizual ogulov dă-mi înapoi vederea

In corespondenta cu utilizatorul produsului, satisfacerea cerintelor este reflectata in specificatii documentatia care reprezinta - nu criterii de calitate absoluta, ci - mijloacele necesare de satisfacere a acestor cerinte si de comercializare organizata in retea a bunurilor, exprimata, in modul cel mai cuprinzator, prin normele de claritatea este.

Copyright © : Stiucum - Toate Drepturile rezervate. Reproducerea partiala sau integrala a materialelor de pe acest site este interzisa.