Viziune harvard, Universitatea Harvard
Conținutul
Nu pot face nimic.
Când spune însă că «Este o situaţie dificilă. Trebuie să găsesc cea mai bună viziune harvard pentru a scoate compania pe profit în urma deciziei luate», atunci, în subconştient, creierul lucrează pentru găsirea acestor soluţii.
Aceasta este direcţia în care trebuie să meargă educaţia managerilor", spune profesorul Pillay, prezent la Bucureşti pentru a susţine o prezentare pe tema leadershipului. În opinia sa, cele mai mari provocări ale anului pentru un CEO sunt teama şi îngrijorarea privind strategia de creştere a companiei, incertitudinea situaţiei economice şi impactul pe care aceasta îl are asupra creierului în procesul de luare a deciziilor, dar şi oportunităţile de dezvoltare în contextul unor bugete reduse şi resurse mai puţine.
Noile metode de leadership transformaţional ajută la identificarea acestei părţi din creier care provoacă sentimentul de frică în luarea deciziilor şi dacă managerul înţelege şi gestionează ce i se întâmplă, va lua decizia corectă mai repede", adaugă profesorul Pillay. Un CEO deţine această poziţie, viziune harvard medie, pentru o perioadă cuprinsă între 18 luni şi 4 ani.
Însă atunci când un CEO rămâne prea mult pe această poziţie şi nu vede alte posibilităţi de dezvoltare a companiei, el nu mai are ce căuta în funcţia de conducere.
În acelaşi timp, CEO-ul fără viziune va afişa un zâmbet fals şi îşi va dezvolta tot mai mult, inconştient, atitudinea cinică. Sentimentul de frică în luarea deciziilor pe care nu-l poate gestiona va avea impact în profitabilitatea companiei", mai spune Pillay.
El a mai spus că multe companii au început deja să evalueze inteligenţa emoţională a managerilor pe care îi angajează.