Related Study Materials

Simbolismul viziunii. Simbolism rus

Conținutul

Text of simbolism Simbolismul 1. Contextul cultural in care a aparut SimbolismulSimbolismula fost o micare artistic i literar de la finelesecolului XIX, care se opuneanaturalismuluiiparnasianismului, potrivit creia valoarea fiecrui obiect i fenomen din lumea nconjurtoare poate fi exprimat i descifrat cu ajutorulsimbolurilor; mod de exprimare, de manifestare propriu acestui curent.

Definit n sens strict, simbolismul reprezint un cerc literar restrns din care fceau parte poei cum ar fi Stuart Merrill,Albert SamainiJean Moras.

simbolismul viziunii

Toi poeii simboliti francezi l recunosc drept printe literar pe Charles Baudelaire, din poezia cruia Corespondene se desprind principalele trsturi ale curentului: surprinderea corespondenelor dintre lumea exterioar i universul interior al sentimentelor, a analogiilor ntre noiuni, elemente, a sinesteziilor amestecul de senzaii de natur diferit.

Simbolismul reprezinta o reactie antipozitivista si antirationalista.

simbolismul viziunii totul despre viziune minus 30

Poetii simbolisti vor prelua din scolile anterioare tot ce se potrivea spiritului lor nelinistit si dornic de altceva decat ceea ce le putea oferi mediul ambiant si vor fi receptivi la tot ce este nou in domeniul filozofiei,al picturii,al muzicii,al stiintelor si al artelor simbolismul viziunii general.

Termenul de simbolism a fost ntrebuinat simbolismul viziunii prima dat ca nume dat unei micri literare de ctre Jean Moreas n articolul Le Symbolisme, aprut n revista Figaro Letteraire din In acest articol Jean Moreas vorbeste despre o simbolismul viziunii care va fi inamica declamatiei, a didacticismului sau a falsei sensibilitati si proclama ca poezia trebuie sa sugereze, nu sa descrie. La acestea adauga folosirea cuvintelor rare, a metaforelor rafinate si pretioase si a versuriolr impare ce ar permite reinnoirea limbajului poetic.

Pentru exprimarea corespondenelor, a legturilor ascunse dintre lucruri, poetul trebuie s se abin de la a descrie, de la a povesti, cci potrivit esteticii simboliste, a numi un obiect este a suprima trei sferturi din desftarea poemului, care e viziunea acceptabilă a pompierilor din fericirea de a ghici puin cte puin, a-l sugera iat visul!

Stephan Mallarme. Termenul de simbolismprovine din cuvantul grecesc symbolon ,intrat in limba prin filiera franceza. Simbolul este un substituent,el inlocuieste expresia directa,vorbirea notionala,mediind cunoasterea pe calea analogiei si a conventiei. O data cu evolutia limbajului,simbolul a devenit tot mai complex, folosindu-se in toate domeniile culturii,iar in literatura este un mod de constituire a imaginii artistice. Simbolul literar concentreaza in imagini elemente ale realului cu un grad mai mic sau mai mare de generalizare.

In cuprinsul romantismului,simbolul ramane insa, ca in simbolismul viziunii premergatoare nu se diferentiaza foarte net de alegorie. In simbolism raportul dintre simbol si realitate este sugerat. Cureantul de diferentiaza de alte curente tocmai prin faptul ca da imaginilor poetice functia implicit si nu explicit simbolica.

La baza tehnicii simboliste sta sugestia,corespondentele,clar-obscurul ,spleen-ul,starea de inefabil,simbolul se realizeaza prin sugestie,de aceea Baudelaire numea poezia simbolismul viziunii specie de vrajitorie evocatoare.

Rolul sugestiei in realizarea simbolurilor este foarte mare. Mallarme sustine ca a simbolismul viziunii un obiect este a suprima trei sferturi din simbolismul viziunii poemuluisi adauga a sugera,iata visul!.

Urmand acest principiu,poetii simbolisti nu descriu,nu nareaza,nu relateaza. Ei resping anacdotica ,fabula,reportajul. Anghel nu descrie florile,in volumul In gradina,nici Stefan Petica fecioarele,inFecioara in alb. Ei comunica mai ales senzatii olfactive, vizuale corespunzatoare unor stari sufletesti. Ion Minulescu descrie corabii mari,insule,faruri spre a-si exprima aluziv,pe cale de sugestie,dorul de calatorii,tentatia departarilor.

Ele tind sa exprime relatiile ce exista,pe baza unor afinitati secrete,intre partile componente ale totului cosmic,in categoria corespondentelor intra si analogiile dintre senzatii,emotii,imagini de naturi diferite.

simbolismul viziunii acuitatea vizuală depinde de

In poezie,descoperirea corespondentelor apartine lui Baudelaire Correspondances-Les fleurs du mal. Poezia are ca punct de plecare credinta ca exista simbolismul viziunii unitate a lumii in temeiul careia senzatiile de ordin diferit comunica intre ele:Parfum,culoare,sunet se-ngana si-si raspund.

Taina aceasta adanca nu se ofera ochiului comun,care observa numai exterior lumea,ci aceluia inzestrat cu facultati superioare,al artistului. Poetul devine demiurgul care creeaza lumea din cuvinte menite sa sugereze idei fundamentale,principii metafizice Mallarme. Precursorii simbolismuluiPaul Verlaine n.

El aparine curentuluisimbolisti este unul dintre cei mai citii dintre poeii francezi. Este privit de simbolitii francezi ca ef al curentului. A dus o via de boem, de poet blestemat, ce contrasteaz n planul creaiei cu aspiraia spre puritate i candoare. Versurile de nceput Poeme saturniene,cu reminiscene din parnasieni i dinBaudelaire, afirm tonul su simbolismul viziunii prin viziunea dramatic asupra lumii, prin nclinaia ctre melancolie, prin cutarea armoniilor.

Verlaine cultiva o liric a sentimentelor intime, a variatelor stri sufleteti, ntr-o atmosfer crepuscular i vag.

Sunt versuri care se sustrag retoricii, de o armonie muzical sugestiv, aa cum o demonstreaz volumele sale: Romane fr cuvinteconsiderat cel mai valoros, nelepciuneOdinioar i altdatIubireElegii etc. El afirma c arta nseamn a simbolismul viziunii absolut tu nsui i formuleaz, n versurile celebre din Arta poeticnotele caracteristice ale esteticii simbolismului: Muzica nainte de toate; Sucete gtul elocinei; Nuan, nicidecum culoare.

Charles Baudelairea fost unpoetfrancez n. Este considerat poetul care a revoluionat ntreaga liric francez i european prin originalitatea volumului su controversatLes Fleurs du Mal Florile rului".

Va avea o influen puternic asupra viziunilor poetice ale autorilor de mai trziu.

Simbolism rus

A nceput s scrie poezii deja la vrsta de 10 ani, npublic prima sa scriere"Les trennes des orphelins". Este eliberat de un prieten simbolismul viziunii familiei, Georges Izambart, care-l readuce acas. La vrsta de 17 ani, n, scrie poemul esoteric"Le Bateau ivre" "Corabia beat"pe care i-l prezint poetuluiPaul Verlaine.

  1. Canalul lacrimal este totul despre vedere
  2. Sunt Domnul celor veşnic plutitoare-n infinit- Celor ce plutesc pe mare, Celor ce plutesc pe vânt, Celor ce plutesc în versuri, În coloare Celor ce plutesc de-a pururi după cum le-a fost ursit
  3. Tema și viziunea despre lume într-un text liric simbolist Quiz - Quizizz
  4. "Plumb", de George Bacovia - StudyBlue
  5. Dormea întors amorul meu de plumb Pe flori de plumb, şi-am început să-l strig — Stam singur lângă mort… şi era frig… Şi-i atârnau aripile de plumb.
  6. Подождите, - окликнул их офицер, когда Николь с Гарсиа уже собиралась подняться на лестницу.

La propunerea luiPaul Verlaine, Rimbaud se stabilete nn locuina acestuia dinParis, unde ntrein pn n anulo relaiehomofil.

Se ajunge la ruptur definitiv n, cndVerlaine, ncercnd s-l ucid, i produce o rnire grav. Acest episod este redat de Rimbaud n poemul n proz"Une Saison en enfer" "O vreme petrecut'n iad",care - prin dinamismul i radicalitatea stilistic a compoziiei - marcheaz un punct de cotitur n istoria literaturii.

Tot din aceast perioad dateaz ciclul de poeme n proz"Les Illuminations" "Iluminrile"creaii vizionare, pline de explozie poetic a tiparelor convenionale. Urmeaz o via de peregrinri i vagabondaj prinAnglia,Germania,Italia,JavaiCipru, lucrnd ca prezentator de circ, mercenar, supraveghetor la o carier de piatr etc. Dineste negustor de cafea, piei de animale i arme nAfricade nord i ia parte la expediii nEtiopiaiSomalia.

Bolnav fiind, se ntoarce nlaMarsilia, unde moare la10 noiembrie, in dureri salbatice din cauza unei gangrene,la varsta de 37 de ani.