Sindromul vederii la calculator

Cum să elimini oboseala vizuală. Cum poți găsi alinare împotriva ochilor obosiți?

Folosiți lumina potrivită Oboseala ochiilor este de obicei cauzată de prea multă lumină puternică ce provine de afară și de prea multă lumină puternică dinăuntru. Când folosiți calulatorul, lumina ambiantă ar trebui să fie cam jumătate din cât folosim noi de obicei.

Acest sindrom de oboseală vizuală este determinat de faptul că ochii şi creierul percep în mod diferit caracterele de pe monitorul calculatorului faţă de caracterele tipărite.

Eliminați lumina din exterior folosind draperiile sau jaluzelele. Reduceți lumina din interior folosind câteva becuri sau cum să elimini oboseala vizuală sau folosiți  becuri, lămpi și veioze cu o intensitate redusă. Dacă este posibil poziționați-vă monitorul astfel încât ferestrele să fie pe aceeași parte cu acesta și nu în fața sau în spatele acestuia. Reduceți strălucirea Strălucirea de pe pereți si de pe suprafețele finisate, ca și reflecțiile de pe ecranul calculatorului pot de asemenea cauza oboseala ochilor.

Ar trebui să puneți un ecran protector împotriva strălucirii la monitor și dacă este posibil să zugrăviți pereții albi în culori mai închise cu un material finisabil. Potriviți strălucirea ecranului calculatorului dvs Potriviți strălucirea din mediul înconjurător cu cea de la ecranul calculatorului dvs folosind butoanele de pe monitor.

Ca un test, încercați să priviți un fundal alb dintr-o pagină web: dacă arată ca o sursă de lumină, ecranul este prea strălucitar, dacă este mat și cenușiu ecranul poate fii prea întunecat.

De asemenea reglați monitorul pentru a fi siguri ca există un  contrast mare între fundalul ecranului și caracterele de pe ecran. Åži fiți sigur ca mărimea textului și culoare sa sunt optime pentru confortul dvs. Clipiți mai des Clipitul este foarte important când lucrați la calculator-vă va ajuta ochii să evite uscăciunea și iritarea acestora. Când lucrează la calculator, oamenii clipesc mai rar- cam de 5 ori mai puțin decât în mod normal adică 15 ori pe minut conform studiilor.

Lacrimile din învelișul ochiului se evaporează mai repede în timpul fazelor când nu clipiți și cauzează uscăciunea ochilor.

ceai cu ghimbir pentru vedere viziune în viața de student

Birourile clădirilor au un mediu uscat care de asemenea reduce lăcrimarea. Pentru probleme semnificative, întrebați doctorul dumneavoastră despre lacrimile atrificiale sau picăturile de ochi pe care le puteți folosi în timpul zilei. Nu confundați picăturile uleioase cu picăturile care doar elimină roșeața. Acestea din urmă pot face ca într-adevăr ochii dvs să arate mai bine cu vasoconstrictorii care reduce dimensiunea vaselor de sânge din ochii dvs, dar aceștia nu sunt neapărat cum să elimini oboseala vizuală să ajute uscăciunea ochilor sau iritarea.

Cristina David

De asemenea, încercați acest exercițiu: la fiecare jumătate de oră clipiți de 10 ori închizând ochii dvs ca și cum ați adormi foarte încet. Blink clipirea Poate căderea vederii din cauza oboselii reprezintă o funcție automată a aparatului vizual.

Este cel mai rapid act reflex din organismul uman. În mod normal, un om clipește de circa 15 ori pe minut. Cel mai adesea clipim atunci când suntem neliniștiți, supărați, nervoși, atunci când vorbim sau când ne concentrăm asupra unui anumit lucru.

Clipitul permite ochilor să se odihnească timp de câteva secunde și contribuie la curățirea și la umezirea suprafeței globilor oculari; prin urmare, la menținerea unei vederi clare. Fiindcă clipitul este un act reflex trebuie ca inițial să ne concentrăm atenția asupra menținerii unei rate normale a clipitului în timp ce lucrăm în fața unui calculator; după aceea, vom putea clipi într-un mod cât mai natural. Breathe respiratul Organismul uman este un adevărat sistem, specializat în realizarea schimbului de oxigen și de dioxid de carbon care este emanat în urma actului respirației.

Atunci când suntem puși în fața unei situații limită avem tendința de a ne reține respirația, pentru că ritmul acesteia controlează activitatea musculară. Atunci când ne reținem respirația, nici măcar nu băgăm de seamă faptul că anumiți mușchi din corpul nostru se contractă. Un ritm normal al respirației ne relaxează mușchii, chiar și pe aceia ai aparatului vizual.

Ochi obosiți? Iată cauzele și ce să faci ca să scapi

Break pauza Din cauza intensei concentrări de care dau dovadă operatorii pe calculator, nu este de mirare că organismul uman are nevoie de pauze de relaxare. Ochii noștri nu au fost construiți pentru a lucra prea multă vreme la distanță mică. Cercetătorul american Anshel Jeffrey a elaborat un program ergonomic pentru relaxarea aparatului vizual, program ce se bazează pe luarea unor pauze. Aceste pauze au fost reunite sub denumirea de Micro, mini and maxi Breaks.

Terapia constă în concentrarea privirii asupra unui punct situat la aproximativ 10 pași distanță. Subiectul trebuie să respire și să privească clipind rar. În tot acest răstimp subiectul trebuie să continue să-și rotească globii oculari și să-și fixeze privirea asupra unui obiect îndepărtat.

În timpul acestei terapii subiectul trebuie să stea în picioare și să-și întindă mușchii și membrele. În tot acest răstimp, ochii subiectului trebuie să continue să se rotească pentru a-i relaxa.

Aceste exerciții vizuale  sunt recomandate de medicul oftalmolog. Această terapie presupune ridicarea subiectului de la masa de lucru și punerea în mișcare a sângelui prin intermediul mersului.

Această terapie trebuie repetată o dată la câteva ore. Exersați întinderea mușchiilor ochiilor Priviți în altă parte în afara ecranului calculatorului dvs la fiecare 30 minute, și concentrați-vă pentru secunde pe un obiect distant din exterior sau jos pe hol.

Cum să reduci oboseala ochilor în timp ce conduci? O vedere clara la volan este baza siguranței rutiere, este important ca vederea să rămână clară, iar ochii să nu fie suprasolicitați. Dar, după cum arată statisticile, conducătorii auto suferă cel mai adesea de o scădere a acuității vizuale și a bolilor oculare.

Alt exercițiu pentru a reajusta concentrarea dvs este  să priviți departe la un obiect pentru secunde și apoi aproape pentru secundă, mutându-vă concentrarea în spate și înainte, aproape și departe. Faceți acest lucru de 10 ori. Aceste două exerciții vă vor ajuta să preveniți încordarea la vederea de aproape și vă ajută să vă întindeți mușchii de concentrare.

Luați pauze dese Utilizatorii calculatorului care lucrează mereu ar trebui să ia pauze de 10 minute la fiecare oră pentru a reduce problemele legate de obosirea ochilor de la calculator.

Utilizatorii de calculator care îl utilizează doar câteva ore pe zi ar trebui să ia pauze frecvente după ce stau în fața calculatorului mai mult de o oră. Oricum, dacă simțiți nevoia să luați mai multe pauze, ar putea fi un indiciu că suferiți de sindromul vederii la calculator și că ar trebui să vedeți un specialist pentru un imediat control al vederii.

Reamenajați-vă spațiul de muncă Dacă doriți să priviți înainte si înapoi între o pagină editată și ecranul calculatorului dvs, acest lucru poate cauza oboseala ochiilor. Plasați paginile editate viziune 2 la sută din 100 un suport de foi apropiat de calculator.

În mod normal, lumina cade pe suportul de foi veți dori să folosiți o lampă, dar fiți siguri ca nu luminează în ochii dvs sau pe ecranul calculatorului. Reglați masa de lucru și scaunul la înălțimea potrivită și corectă.

Oftalmolog Petr Petrovich Skripets grupă trăsături individuale de viziune asupra lumii, cum să vindecăm miopia metode de tratament netradiționale medicament pentru refacerea vederii.

Procurați-vă mobilă ergonomică care să asigure o locație potrivită ecranului și posturii dvs poziției corpului dvs. Situația ideală a lucrului pe calculator ar fi cea în care toate condițiile de mai jos sunt satisfăcute simultan: Ecranul, documentul și consola se află toate la aceeași distanță de ochii utilizatorului. Suporturile documentelor au posibilitatea să poziționeze documentul la aceeași distanță cu ecranul computerului.

Å¢ineți picioarele bine așezate pe pământ atunci când sunteți așezat. Utilizatorii scunzi pot folosi un suport pentru picioare. Trunchiul stă drept dar înclinat cu aproape 20 de grade din șolduri.

urmăriți exerciții video pentru viziune neurologia afectează vederea

Nu îndoiți mâna din încheietură atunci când tastați. Îndoirea încheieturii poate duce la afecțiuni date de încordare repetată.

miopie moderată până la mare

Asigurați-vă că încheieturile nu se sprijină pe o margine ascuțită atunci când tastați. Mențineți coapsele în poziție orizontală cu picioarele așezate cu toată talpa pe sol sau pe un suport dacă este nevoie. Partea de sus a brațului va fi în poziție verticală atunci când folosim terminalul video.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

Antebrațul va fi în poziție orizontală sau cum să elimini oboseala vizuală coborât. Exersați chiar și când stați jos. Cei care au o slujbă sedentară, în special aceia care utilizează calculatoarele, ar trebui să se ridice în picioare, să se miște, sau să-și miște mâinile, picioarele, spatele, gâtul și umerii frecvent.

Se recomandă multiple exerciții de ședere, întindere și rotare a articulațiilor pentru utilizatorii calculatorului. Pentru informatii cum să elimini oboseala vizuală lasa-ne un comentariu sau fixeaza o consultatie oftalmologica la noi la clinica. Toate drepturile rezervate.